This film tells the true story of Carol Stevens, the first American to successfully adopt a Romanian child. 1989 : Carol and Joe Stevens have been married for several years. They are an ideal couple with only one thing preventing them from being totally happy : Carol is unable to carry a baby to term. Carol is just recovering from a micarriage when she sees a TV report about the fall of the Caeucescu regime in Romania and the discovery by reporters of the orphanages where children survive in atrocious conditions. Totally overwhelmed, Carol manages to convince Joe to leave with her for Romania to adopt one of these children...
"We were shooting the scene where Carol Stevens, on the road into Bucharest, sees a row of crosses near a building from the Stalinian period. She stops the taxi and prays in front of them. These crosses were set up during the revolution as a memorial to the children killed in this place. It was a film set. I turned my back at one point and thought I heard children's voices, those of the dead children. I was convinced that I was hallucinating. When I turn round again, I saw a group of children who hadn't realized that we were shooting and thought that it was a real memorial. All the children were overwhelmed. I asked them if they would like to be in my film. They came back an hour later with their parent's permission. It was an agonizing hour for me because I knew that this scene was powerful and important for the film. And so, thanks to these children, an ordinary scene became something magical."