"I wrote this play in reference to a specific country, Chile, while making sure that it would function in other contexts. I removed all ethnic elements from it in order to make it accessible to as wide an audience as posible. Among the numerous directors who expressed interest in the project, I immediately preferred Roman Polanski. He knows what violence is, he has crossed its path in his life. He has lived exil, like me. He was the ideal man for the situation. I was fascinated by his work. The actors, the lighting, the set, the props-everything forms a whole in his cinema. He has a particular affinity with the thriller and he's a perfectionist."