A lawyer like his father, a respectable and respected man, Perelman Junior still doesn’t quite know what he wants to with his future. He knows his father’s tastes, habits, and professional routines by heart. The son claims he doesn’t want to resemble Perelman Senior, or to follow the same path, all laid out beforehand, but the more he tries to break away from his father, the more he resembles him.
As he develops his own identity, Perelman Junior ends up accepting, not without a certain amount of anxiety, this paternal inheritance, eternal knowledge; in short, everything that can’t change. What is problematic is managing to build his identity on things that distinguish him from his father, on everything he’s yet to discover.
Family Law is the sensitive and personal story of a father and son in the process of reversing their roles.