A man travels alone through the wilderness of the great American north in temperatures of 50° below zero. He is an inexperienced man who has come to search for gold in this frozen country. We don't know where he comes from, nor how long he has been traveling. In spite of warnings, he ventures out in the extreme cold, far from any civilization, with his dog for only companion.