Thierry left Switzerland many years ago but has to return with Sophie, his girlfriend, for his grandmother's funeral. There, an unexpected and large inheritance awaits him as long as he appears able, in his uncles' eyes, to make good use of it. Unlike his brother and his sister, he fails and is even about to give up his share when his cousin Aloïs (…who wouldn't mind hopping into bed with Sophie!), convinces him to try his luck a second time… And to get back in touch with Swiss values!