André and Antoine meet to play chess as every Monday. Antoine confides to André that this same evening, he will speak to Judith. He does not bear any more this situation between them. Even if it is not easy, his decision is deeply thought about. He feels that it is a good timing today and feels in advance relieved to take the final plunge. But in the end, is it leaving Judith that Antoine really dreads?