Raphaële is a gifted young lawyer who can seem to do no wrong until the day her husband dies in mysterious circumstances. She begins to investigate the tragedy, only to discover a man she never knew. He had quit his job and was planning to buy a riverside cafe with his mistress. Raphaële sinks deeper into melancholic soul-searching. In the eyes of her entourage, she comes to see an unpleasant reflection of herself, narcissistic, self-centered, mendacious.