Bart has raised his dog, Danny, to be a killer. Danny is now thirty, and the boundaries of his existence are linked to those of his master. All he knows is the room in which he’s spent his life locked up and the bloody combats that he has been trained to fight. After a settling of scores, Danny finds himself lost and alone. Sam, a kind, humane artist, and his music-loving stepdaughter take Danny in. The love, patience and kindness that Sam and Victoria bestow upon Danny eventually eradicate the long apprenticeship of violence he’s known.