Julien, 40, watchmaker, is a kind of loser with destructive tendencies. He’s decided to blackmail Madame X, a rich and pretty woman. Although he knows all about her shady deals involving antique objects, he’s unaware of her most dangerous secret, the one that binds her to the beautiful Marie with whom he fell in love a year ago and who he has recently starting seeing again.
It’s true that he notices that Marie seems to have developed some new and strange behavioral patterns. Despite the love she feels for Julien, that intensifies with each passing day, Marie seems incapable of experiencing any sense of connection with things.