How could Napoleon, the man of all battles, the inspired political and military strategist, deign to accept his open-air prison in the middle of the sea? What system of defense – and therefore of attack – did he imagine instigating to defy his jailers’ power over him? On Saint Helena, the unassailable island chosen by his enemies, Napoleon fights a mysterious battle, his last and most important, and one that history has never yet revealed.