Teheran, October 2000. One year ago, Morvarid was a man. Since her operation, she lives her femininity shielded from glances, between the four walls of her apartment. For the first time, she's covered with a chador and gets ready to go out as a woman. We are going to follow the metamorphosis. How, in a country as Iran, can one have the will to be a woman?