Jean Jaurès de Décines elementary school in the suburbs east of Lyon is a pilot school. Some of the teachers there discovered that they share the same passion for film. They therefore decided to make use of the activities related to this subject that France’s national education system provides and to participate, along with their students, in the Décines Short Film Festival.