Great lord, magician, phoenix, living legend, self-taught man and genius, the African John Lee Hooker… No words seem strong enough to qualify the mysterious aura that surrounds Ali Farka Touré, nicknamed the “bluesman of the desert.”
The film is a highly detailed account of the incredible journey that led the musician to the stages of the Western world and back home again to where it all began in Mali.