Pola was a little Jew from Warsaw. Between 1944 and 1945 - She is twenty seven years old - she lost her grandparents, her father, her mother, her four brothers, her husband and all her family at Auschwitz where she even lived the hell during one year. At the liberation of the camp, she weighed thirty kilos, did not have any teeth or hair, and her body was quite black and covered with louses. But she survived and she was the only one. All her world had been blown up in smoke.