Christmas. Savigny-sur-Orge. My grandmother, Paulette, puts the figurines of the Three Wise Men on a shelf. Memories come flooding back: Paulette in Spain under Franco, a troop of the Civil Guard on the beach one night in summer. I never talk about these things with her, that's the way it is. I return to Alicante a little before Epiphany. There I follow the traces of another memory, that of the civil war that ended in Alicante, giving way to forty years of dictatorship.