She flees a man in the hope that she’ll no longer love him. She heads for Mexico in economy class. She faces up to the failure of her life. She is rather clairvoyant, chatty, extroverted. Rose really isn’t ready to meet anyone new.
He’s chasing after a woman who he thinks he still loves. He travels first class in a plane going from New York to Munich. He’s depressed but refuses to admit it. He’s reserved, taciturn, totally repressed. Felix really isn’t ready to meet anyone new.