A Paris station concourse. A few minutes in the life of two men : Mr Georges, a sweet seller, and a mocking tramp. The latter talks of this memories. Mr Georges sells sweets with the gestures of a magician. The film ends with a tribute to Méliès who ended his life as a store-holder at Montparnasse Station.