In a Paris park in the 50s, a policeman meets a doddery old lady whose favourite pastime consists in offering lavish meals to the neighbourhood pigeons. As far as the officer is concerned, one thing is clear : if he became a pigeon, the naive old lady would feed him for free. Naive ?