A West Indian family living in Paris gathers every sunday around the traditional dish prepared by Louise, the mother, surrounded by the affection of her daughters, son and nephews. But, to her great despair, the chair reserved for Alphonse, her husband, remains empty like every sunday since this is the day he chooses to flee his family...