By choosing to do their military service with the UN forces in former Yugoslavia, Eric and Vincent hoped to escape a society in which they felt they had no place and so find a meaning to their lives. They spent six months in former Yugoslavia. The complexity of the conflict and very ambiguousness of their mission made them the constrained observers of a war that they didn't understand. During his time there, Vincent, noted his desires and doubts in a diary. Eric was unable to find the words to express his rancour until his return in France.