Latin-America guerrilla leader Ernesto "Che" Guevara (1928-67) is profiled in this French-Spanish film, which French documentarian Maurice Dugowson based on Pierre Kalfon's book, Che, Ernesto Guevara, une Legende du Siecle. The documentary begins with Che as a young man in Argentina when he traveled through the Andes, Patagonia, Peru, and the Chilean desert. After studying medicine, he left Argentina, joining Fidel Castro's revolutionary cadre, aiding in the revolution in Cuba and eventually holding a key post during the Castro regime. Archival footage, including newsreels and home movies, is combined with interviews to trace Che's rise before his capture and execution by Bolivian forces in 1967. Shown at the 1997 San Sebastian Film Festival.