This is the story of the balock which belongs to Terenti, a reindeer hunter, chief of the brigade. In his balock, live his wife Maïa, his daughter Anna, his brother Vassia and his grandfather. Constantin, Anna's cousin, is staying with them for a few days in the tundra. It is early in the morning, and Anna has just awakened.