Esther would have been able to have the freedom of a care less life lying dawdling in a faculty of province. But there is Vincent, her brother, cabinet maker plunged into his artistic world and solitude, in the bottom of the workshop. He seems foreign to love, he has maybe resolved himself. But not Esther, who worries about him. When she meets Dominique, young student who survives hardly thanks to a courier job, Esther glimpses in her the possibility of changing things for Vincent.