A young journalist makes his debut in Lyon where he meets a girl he falls in love with. With big ambitions, he nevertheless hesitates to go to Paris. But his girlfriend, Eva, understands that his future depends on this decision and urges him to leave for the capital.There, he is hired by an important newspaper; Eva joins him and they marry. But soon he neglects her, his job taking all his time and energy. Eve is proud of her husband's success, but the world they live in repels her.