Etzel, the son of prosecutor Wolf Andergast, discovers that eight years ago his father condemned Léonard Maurizius to a life sentence in prison for the murder of his wife Elisabeth. The case made Andergast famous but Etzel knows that Maurizius’s conviction depended on the dubious testimony of a witness named Grégoire Waremme. Determined to find out the truth, Etzel tracks Waremme down to Zurich and discovers that the evidence he gave at the trial was not the whole truth...