In St. Tropez, the orphan Juliete Hardy is an eighteen years old woman sexually active and ahead of time, strongly desired by the wealthy middle age man Eric Carradine. She has a crush on Antoine Tardieu, the older son that works in Toulon of a poor family that owns a modest shipyard, but he just want to have one nightstand with her. When Juliete's stepparents decide to send her back to the orphanage because of her bad reputation in the town, Antoine's brother Michel Tardieu proposes to marry her and she accepts, and she begins to love him. But when the Tardieu family decides to sell the shipyard to Eric and Antoine returns to St. Tropez, her lust for him blossoms again and becomes an announced tragedy.
Film critic Dennis Schwartz wrote, "The breezy erotic drama was laced with some thinly textured sad moments that hardly resonated as serious drama. But as slight as the story was it was always lively and easy to take on the eyes, adding up to hardly anything more than a bunch of snapshots of Bardot posturing as a sex kitten in various stages of undress. The public loved it and it became a big box-office smash, and paved the way for a spate of sexy films to follow. What was more disturbing than its dullish dialogue and flaunting of Bardot as a sex object, was that underneath its call for liberation was a reactionary and sexist view of sex."