One rainy night, three prostitutes pass the time whilst waiting for clients by recalling the story of one of their former acquaintances. In 1945, Petit Louis works as a handyman in the brothel where he was born and grew up. Love comes his way in the form of Marion, a beautiful young woman who finds work in the brothel. Realising that Marion cannot possibly love a man as plain as him, Petit Louis commits himself to making her happy in other ways. He gets her to enter a singing competition on the radio, which she wins, and then contrives to bring her together with her ideal man. Marion’s happiness is short-lived when it turns out that her lover, Dimitri Josco, is a petty crook who is being pursued by some vindictive gangsters...