At the dawn of the new millenium, a mummy endowed with evil powers gives birth to a phantom named Belphégor who haunts the Louvre museum by night. With Peï's pyramide as a backdrop, display cases explode, video surveillance cameras go haywire, alarm systems are neutralized and Egyptian artifacts disappear... Sometimes terrifying, sometimes almost humain, the phantom soon proves to be both fearless and invincibel. From the underground tunnels to the galleries, from the storerooms to the research laboratories via the goerds' locker rooms, the new Belphégors adventures take us "behind the scenes" of the world's most famous museum.