Every line of dialogue is taken directly from the poem “Pan Tadeusz” by Mickiewicz. Some lines have been shortened and tightened up, but nothing has been altered or added. I believe that it is possible to recreate on screen the fullness of life that we find in the poem. The characters in it are marvelously drawn. When I asked Polanski a few years ago what he thought was necessary to make a good film, he replied that if you have good characters full of expression and tied by a strong dramatic knot, the film will be good. In “Pan Tadeusz” the characters all have this, almost to excess.