A man alone in an empty house somewhere in the Solagne region of France. Despite the pleasent light of spring, the man is prey to anguished thoughts : a brewing storm, the blood of two children, a face glimpsed behind a windowpane, sleepless nights spent waiting for the dawn. The man is Vincet Delaune, a famous novelist. But he is having a hard time finisshing his latedt book. A stone's throw from his house, two little girls were killed. In spite of Vincent's disgust at the crime, he is irresistably drawn to the little abandoned train station where the bodies of the twins were found...