Set in the late '20s. A thirtyish young man, who heads a small factory, faints at the funeral of a close friend. He decides to go home to his aunt and uncle for a while, but gets involved with a family of five women who had been in love with him at one time though he had apparently loved only one, who, unknown to him, has died since his departure. The women are mainly disillusioned with life or estranged from husbands while the youngest has a crush on him.