In every big city, there is a part of town you don’t go into – where the only law is the law of the jungle. And it is here, in Rats & Rabbits, one hot summer’s night, that the Mayor is brutally assassinated. The spotlights swing onto the ghetto. Six misfits are caught in the glare, forced to perform a despairing and dangerous balancing act ; each needs the other but the rules of the game are clear – " every man for himself ".
After working for years on music shows and videos, I wanted to move on and make a movie for and with actors. The original play by George F. Walker appealed to me. I thought its dark humor would be a good way to handle a general state of confusion that I felt was in the air. The characters are all practically hysterical, careering around like comic book characters, but still, they’re all looking for absolutes in a closed environment. I took great and admittedly rather perverse pleasure in following my actors around the streets of my home city, Montreal, with a hand-held camera, watching them bounce off the walls and wonder “Where the hell is the exit?”