After many years of managing a trucking concern for his lover Dominique (Marie Dubois), Savin (Yves Montand) is planning to leave her for the girl who is bearing his child. Hysterical, Dominique threatens suicide then goes to a meeting between Savin and the girl and tries everything she can think of to get them to break up, from bribery to abuse. Frustrated by her failure to budge the two, she climbs onto a parapet overlooking a cliff, and falls to her death. Though they did not have a hand in her fall, Savin insists that they lie about the encounter.