Le Trou is a 1960 French film directed by Jacques Becker. It is an adaptation of José Giovanni's 1957 book of the same name. It was called "The Night Watc"h when first released in the United States, but is released under its French title today. The film tells the true story of five prison inmates in La Santé Prison in France in 1947, where the men dig, tunnel, and saw in an attempt to escape.