Sam, a filmmaker of today, loves pre-war cinema. He wants to direct his film on Sylvain Marceau, the reckles, womanising young actor of the 40's who dissappeared mysteriously during the German Occupation of France. Miraculously, he tracks down Lisa Maurin, the love of Sylvain's life. She is still alive, waiting for her one and only love to return. Sam is drawn into a voyage of initiation as Lisa tells him of the incredible adventure of her youth and her legendary love for Sylvain, in a film that burns with passion and danger.