They all work in the family’s tailor shop. Esther is slow and closed in on herself, she voices no opinions about anything, no feelings for anyone; Esther is stone.
It’s when she goes to the theater that Esther “awakens” and comes to life, for she doesn’t look at plays in the same way that others do, she lives them.