"At first, I was thinking of doing a film on the acting ability of certain non-actors. When I was a kid, I remember observing that skill in the women in my family. They pretended a lot more often and better than men. Their falsehoods succeeded in preventing more than one tragedy. Forty years ago, La Mancha was an arid, macho region where men ruled from their imitation leather armchairs while woman quietly solved all the real problems thanks to crafty lying (is that why Garcia Lorca said Spain had always been a land of born actresses?). In reaction to this macho attitude that I remember so vividly from my childhood (maybe even exaggerating it), women would pretend, lie and dissemble, thus allowing life to take its course, to their husbands' total ignorance. It was a revelation to me, and the sight of women gossiping on the patio marked me forever. I didn't know it, but the ability of women to lie would become one of the themes in my thirteenth film, along with troubled motherhood and spontaneous solidarity among women."
"Tennesse Williams had Blanche Dubois say that she always had faith in the kindness of strangers. That kind of kindness comes out in 'All About My Mother.'"