"I met Martin Frank for the first time in 1989. He showed me where he grew up, the places that became the setting for the film. It was a trusting relationship right from the start because he liked my first film, 'Tagediebe.' And after seeing 'L'Heure bleue,' he was convinced that I was the right person to film his novel. We met several times after that, and he reacted extremely well by giving me his vote of confidence and simply withdrawing. He knew that if he continued to collaborate he'd have been tempted to use his influence to push the film in another direction. I think he really liked the finished film."