Occupied France, 1942. Encouraged by the pro-Nazi French government, a movie producer sets out to make a film on Jean Mermoz, the legendary flying ace whose feats stir every schoolboy's heart. An actor who resembles Mermoz is cast for the part. Days before the movie wraps, the actor is caught in a roundup and ends up post-synching his role through the barbwire of a concentration camp.