March, 1944. One by one, a railway worker checks the axle bearings of a camp train. A slip of paper is hastily thrown out of one of the leaded wagons. It carries an address and a few words scribbled on the back: “I’m alive and I love you. Sarah”. Julien doesn’t know it but his fate is sealed. As the days go by, a strange love story unfolds that will tie him forever to this Sarah whom he has never seen. At the indicated address, the elderly parents have vanished, but Sarah’s son, a little boy of four is there, sole survivor of the raid. Along with him, Julien will embark on a long journey that will take him to the end of the war. And to Sarah.
...Roger Kahane set out to paint vigorous portraits of his various characters and the result is a success. He has, above all, brought to life and full fruition an energetic tenderness among all these men who put their lives at risk, not out of heroism but by instinct. There is no trace of melodrama in this story, and that was the biggest danger to avoid, but there is an emotion which becomes denser and denser with every twist and turn until its happy conclusion, which is soberly treated and therefore terribly effective. (Claude Baignères in “Le Figaro”)