Philippe, Marie and Simon meet up at Saint-Nazaire. They have come to collect the corpse of their dead mother who abadoned them as children. But instead of a corpse it is an urne that arrives in the harbour. The family decide to empty the ashes on a near by bach where they have memories, when on the road they make a mysterious meeting.