Forty five years old, Pierre, head of family, falls in love with his new young assistant, Valérie. After some months, stricken with remorse, he decides to put an end to their affair. Upset, Valérie disappears. Later, he discovers that his transplanted heart belonged to the husband-to-be of Valérie killed in a car accident while she was driving.