It is at the same time a movie about childhood and a tribute to old cinema theaters. Sesame is the magical formula which allows the child to enter into the fabulous world of cinema, to cross symbolically the doors of time. That of imagination, of virtual towards the real world, and that of childhood towards the grown-up world.