Three years ago I was back in my home town, La Ciotat, talking to some childhood friends. One of them told me that one of the boys we used to hang out with when we were 8 years old was dead. He hadn’t just died, he’d been murdered in a gangland killing a few years before, when he was 21. It gave me a strange feeling. Here I was, hearing about the death of a young adult but the only images of him I could summon up were of a 10- year-old boy. That feeling was the departure point for my film. Destiny, inevitability and the difficulty of crossing the border into adulthood... I wanted to make the characters in my film fight against these things. (Olivier Dahan - director’s note, excerpt from press kit)