Max is a kind of modern Zadig embarked upon an existential and sentimental quest. Jewish and Russian all rolled into one, he quickly feels cramped in his native Ukraine. One day, he leaves his parents, family and enemies for the city of his dreams: Paris. He discovers the capital and the occasionally ferocious and complex ways of its natives. He quickly rubs shoulders with the joys of capitalism, the illegal immigrant milieu, and beggary. From two-bit jobs via major hassles he manages to invent a new life. Yet, his desperate quest from the ideal woman leads him from bad to worse, until one day he falls madly in love with a young woman whose beauty and icy exterior he'd almost kill for. However, little does he know that he's met a creature who spends her days killing; the notorious ''Serial Man-Killer''!