The Celliers are an ordinary family: all its members are totally nuts. Mady, the mother, a vibrant sixty-year-old, spends most of her time saying absolutely horrible things about her daughters and husband, Henry, formerly a business leader, who has been regressing strangely ever since retiring. Antoine, the oldest brother, a CEO incapable of managing a firm, goes from one bankruptcy to another, while Alice, his sister, compulsively paints, between two abortions, depressed and drug-addicted madonnas. As for Annabelle, a nurse in an intensive care ward, she tries desperately to save her nearest and dearest by reading their futures in the cards. All would be the best of all possible worlds for the Celliers if Alice didn't have a "chance" encounter, one night when she's depressed, with Jacques, a cynical and lonely cop, who becomes the spanner in the perfectly oiled works of the family neuroses. Everything explodes... for better or for worse.