Married to Irene, a nagging but rich woman, Robert Millard has a mistress, his beautiful secretary, Eve Latour. Irene pays a private detective, Mr Paste, to follow Robert and Eve night and day. On a flight back from Nice, where he has given a speech on the benefits of silence, Robert bumps into Gérard Piche, a young author of crime stories. Gérard specializes in in the perfect crime and Robert offers him a tidy sum to write a book for him.