Francis led a comfortable senior executive life – until the chief manager of the American head office decided to fire everybody. It’s such a shock for this forty-year-old that he doesn’t even dare tell Inès, his young wife, about it. Distraught and alone, Francis ends up at a medium’s, who, failing to provide any responses, will nevertheless spark an idea.
After trying in vain to find another job, and forced by the obligation to maintain the lifestyle to which his family is accustomed, Francis decides to become a medium. Although Ludovic, a childhood friend, tries to dissuade him, he does some research and invents the character of Madame Irma. Each day, in his trailer, disguised from head to toe, he listens to and advises all sorts of people. Business goes well, but apart from that, Francis rediscovers what he’d long since forgotten: his taste for life and his enjoyement of other people.
An enormous problem remains, however: Inès and his close friends know nothing about his double life. Between Ludo, who sees disaster ahead, the bistro owner who’s attracted to Madame Irma, and Inès who’s worried about their relationship, Francis will find himself in situations that not even the greatest of mediums could have predicted.