Twenty-four hours in the life of three young musicians, Pierre, Alphonse and Julien, between Saint-Denis, Aubervilliers and Pigalle... They are due to give their first concert when their van is impounded. They're too broke to pay the fine and have to find another vehicle to get their gear to the gig in time. They come across all kinds of weird characters and crazy situations ... Life in other words !
"The youth/housing project tandem, a powerful element in literature and film, has come in for a kind of mythological shock treatment recently with "Hate", "Rai" and "Etat des lieux". The thing that I liked about the screenplay that Caroline Chomienne brought to me with the title "Le Miroir aux alouettes" was its "lucid" yet optimistic air and its irony as it sought out the humour in the problems of everyday life. The result came up to my expectations. There are no stereotypes here : no guns, syringes or social conflicts, no psycho-verbal violence, no picturesque street slang, but as Jean-Michel Frodon so perfectly put it in "Le Monde", "a film like a modest and catchy rap tune (...), a small, warm and vibrant thing(...)"