Encounters with families all directly concerned by a loved one’s death, by AIDS. People ask questions about absence, ties, descendants, memory, relationship, the meaning of life and death, guilt, every time in relationship with what has been lived through, experienced, understood. Whether in words or in silence everyone has his own way, rhythm and truth to express his difficulty in speaking and in living.